Учні після канікул: як швидко налаштувати їх на роботу? - Рекомендації - Методичка - Каталог файлів - ПЕРШАЧОК

П`ятниця, 09.12.2016, 10:40

Приветствую Вас Гість | RSS | Главная | Каталог файлів | Регистрация | Вход

Головна » Файли » Методичка » Рекомендації

Учні після канікул: як швидко налаштувати їх на роботу?
10.02.2013, 00:47

«Таню, хочеш вже до школи?»,– жартівливо питає бабуся. «Не хочу!»,– вередливо відповідає засмагле дівча. І потай бажає, аби літо ніколи не закінчувалось, аби море завжди було тепле, сонце гріло щічки, полуниця зріла цілий рік і можна було цілими днями гуляти, бігати, читати улюблені казочки і забути про ті жахливі задачки з математики…

Червень, липень, серпень – їх ніби й не було, на носі 1 вересня, а у дітей в головах – спогади про відпочинок, нових друзів і жодного бажання починати таке нудне навчання. Багато вчителів мали нагоду помітити таку тенденцію: діти починають навчатися з другого семестру. Перший семестр – вони обмінюються враженнями про літо, перебувають у розслабленому і замріяному стані. А як вивести їх із цього стану і налаштувати на роботу, аби вони набували нових знань і не забували старі – вічне питання, яке задають собі вчителі, готуючись до початку навчального року і намагаючись зробити все можливе, аби поєднати розваги та навчання і полегшити дітям перехід від відпочинку до активного робочого процесу.

Учителям варто взяти до уваги, що завантажувати дітей занадто складним матеріалом з першого навчального дня та задавати їм купу домашніх завдань – не найкращий варіант для того, аби спонукати їх до продуктивного навчання після літа. Навпаки, така перспектива викличе у дитини негативні емоції щодо школи і вчителя. Педагоги мають розпочати навчальну програму з повторення старого матеріалу, яке можна провести у вигляді гри – поділити клас на 3 команди по рядах парт, кожна команда матиме змогу вигадати собі назву та протягом гри відповідати на запитання вчителя по пройденому матеріалу. Переможе ряд, учасники якого зможуть відповісти на найбільшу кількість запитань. Переможців чекатиме приз у вигляді гарних оцінок.

Звісно, кожен учитель практикує написання твору «Як я провів літо», і цим не можна нехтувати. Гарною ідеєю є також проведення уроку, присвяченого літу, під час якого учні матимуть змогу поділитися один із одним та з учителем своїми літніми враженнями. Такий урок може зменшити розмови на уроках, які після літа користуються великою популярністю, адже кожному кортить розповісти щось цікаве. На уроці діти зможуть виговоритися, а опісля поринути у навчання.

Також можна запропонувати дітям та їхнім батькам провести свято «Прощання з літом», яке надасть їм психологічну розрядку, і вони зможуть відпустити літо аж до наступного року.

Кожному учителю варто казати дітям вступне слово та пояснити їм, що він розуміє, як шкода, що літо минуло, але варто згадати про навчання, аби не втрачати нові знання і не забувати старі. Цей монолог вчителя викличе довіру в дітей, вони спробують приступити до навчання.

Навчальний матеріал варто подавати поступово: від простішого до більш складного, аби не перенапружувати розумову діяльність дітей після відпочинку і дати їм трохи часу на адаптацію.

Якщо ж після літніх канікул учень, який у минулому році був відмінником і прикладом для наслідування, раптом скотився до двієчника і став розбишакою, то не варто одразу сварити його і викликати батьків до школи. Слід розібратися у ситуації з дитиною, знайти причину зміни його поведінки, надати йому слушну пораду та допомогти. Якщо ситуація виявиться серйозною, звернутися до батьків і попросити їх виявити причину зміни психологічного стану їхньої дитини.

Літо літом, а навчання не стане чекати, осінні дні календаря будуть змінювати один одного, а там і невеликі самостійні та річні контрольні роботи і диктанти не за горами. Учителі мають робити все можливе, аби дитина якомога швидше адаптувалася до навчання після канікул та налаштувалася на продуктивну робочу атмосферу.

Батьки ж у свою чергу не мають забувати про задану «літературу на літо» і контролювати процес ознайомлення дітей із нею, а також періодично повторювати пройдений дитиною матеріал, аби він не загубився у вирі шалених пригод і вражень від літа…

Категорія: Рекомендації | Додав: Татьяна
Переглядів: 393 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Сайт Переможець

Підведено підсумки міського конкурсу сайтів педагогів та методоб'єднань.Сайт "Першачок" посів 3 місце! Вітаємо!!

Пошук

Дитячий майданчик

Все для вчителя

Поспілкуємось

Годинник

Цікава фраза

Наше опитування

Оцініть мій сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Жахливо
4. Непогано
5. Погано
Всього відповідей: 56

Наша кнопка

МИ БУДЕМО ДУЖЕ ВДЯЧНІ, ЯКЩО ВИ РОЗМІСТИТЕ НАШУ КНОПКУ У СЕБЕ НА САЙТІ

Статистика

Зарегистрировано на сайте:
Всего: 375
Новых за месяц: 10
Новых за неделю: 1
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них:
Модераторов: 0

Администраторов: 4
Проверенных: 1
Обычных: 370

Из них:

Парней: 48
Девушек: 326
OnLine
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Онлайн:
Нас відвідали: